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Presentacion desde el Sur!


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Esguince y fractura de la base del 5º metatarsiano del pie derecho. Por eso no puedo hacer mucho. En cuanto pueda andar algo, sí podré pulir, pero mientras tanto, ando con muletas

 

No jod-s Emilio no sabia nada, en cuanto saque un hueco te llamo que yo también estoy convaleciente, me encularon el otro día (en el coche mal pensaos) y tengo la espalda y el cuello pues eso...

 

Te llamo después..

 

Sí sí sí....

Te llamo ahorita mismo...

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  • 2 semanas más tarde...

Electro, te pongo aquí el log de tu coche, a ver si alguien nos puede arrojar algo más de luz:

 

 

Friday,30,March,2012,19:27:24:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Chassis Type: 4B - Audi A6 C5

Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67 75

76 77

 

VIN: WAUZZZ4BZ1N***150 Mileage: 113990km/70830miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No: 3B0 907 551 BL

Component: 2.8L V6/5V 0001

Coding: 11702

Shop #: WSC 02325

VCID: 6ED8CCE646CD136C

WAUZZZ4BZ1N048150 AUZ7Z0Y1545311

 

4 Faults Found

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-00 - -

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-10 - - - Intermittent

16814 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold

P0430 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl

Part No: 8D0 907 389 E

Component: ABS/ESP allrad D46

Coding: 06295

Shop #: WSC 02325

VCID: 356A238A631B60B4

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl

Part No: 4B0 820 043 H

Component: A6-Klimavollautomat D64

Coding: 00060

Shop #: WSC 02325

VCID: 1F46E122F1E7CAE4

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI8.lbl

Part No: 4B0 959 655 G

Component: Airbag Front+Seite 1001

Coding: 00106

Shop #: WSC 02325

VCID: 346C1E8E686179BC

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.lbl

Part No: 4B0 920 932 R

Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D12

Coding: 00162

Shop #: WSC 02034

VCID: 3162179A97734C94

WAUZZZ4BZ1N048150 AUZ7Z0Y1545311

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.lbl

Part No: 4B0 962 258 E

Component: Zentralverrieg.,DWA D33

Coding: 06731

Shop #: WSC 02034

VCID: 2B5E05F2B55F2644

 

7 Faults Found

01366 - Opened Due to Crash Signal

35-00 - -

01374 - Alarm triggered by Terminal 15

35-00 - -

01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring

35-00 - -

01560 - Passenger Door

59-00 - Can't Unlock

01562 - Right Rear Door

59-10 - Can't Unlock - Intermittent

01560 - Passenger Door

61-00 - Won't De-Safe

01562 - Right Rear Door

61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 45: Inter. Monitor Labels: 4B0-951-173.lbl

Part No: 4B0 951 173

Component: Innenraumueberw. D03

Coding: 00001

Shop #: WSC 02325

VCID: E0C422DE0C19351C

 

No fault code found.

 

End ---------------------------------------------------------------------

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4 Faults Found

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-00 - -

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-10 - - - Intermittent

16814 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold

P0430 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

 

De los fallos de la alarma, ni caso. A mí a veces también me salta algún fallejo tonto..

 

Sobre los fallos:

PRIMER FALLO:

 

16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

 

Possible Causes

-Leakage in Intake and/or Exhaust System

-Catalyst faulty

-Oxygen Sensor(s) faulty

-Oxygen Sensor(s) Control faulty

 

Possible Solutions

-Check Intake and Exhaust System for Leaks

-Check Catalyst

-Check Oxygen Sensor(s)

-Check Oxygen Sensor(s) Control

-Perform Oxygen Sensor(s) Aging Check

 

SEGUNDO FALLO:

18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low

 

Possible Causes

-Cables on the Battery were removed

-Battery weak (voltage)

-Generator Disfunction

 

Possible Solutions

-Check Battery Cables

-Check/Replace Battery

-Check/Replace Generator

 

Special Notes

-If multiple Control Module have Power Supply Faults stored, it's most likely to be one common Problem like the ones shown above. Otherwise when only one or two Control Modules have such -Codes stored you better start searching at the individual Power Supply of these Modules.

-Terminal 30 means unswitched battery power that is supplied even when the ignition is off. This is not referring to any physical terminal numbered 30.

 

TERCER FALLO:

 

16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

 

Possible Symptoms

-Malfunction Indicator Light (MIL) active

 

Possible Causes

-Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed

-Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed

-Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty

-Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked

 

Possible Solutions

-Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)

-Perform Output Test

-Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)

-Check Evaporative Emission (EVAP) Canister

-Perform Basic Setting

-Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body

 

Special Notes

-When found in the NAR 1.8T Audi A4 1.8T check TSB 24-08-78 or 2010268/3 or Pass-Thru equivalent TSB

-When found in the NAR 1.8T VW Passat 1.8T check TSB 01-09-09 or 2005554 or Pass-Thru equivalent TSB

-Note: The Passat 26E5 or "R5" recall includes the same software update

-Make sure the quick release lines for the N80 valve and vacuum line to LDP are not crossed.

-This can also make the engine hard to start after filling up the fuel tank.

 

CUARTO FALLO:

 

16814/P0430/001072 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold

 

Possible Symptoms

-Malfunction Indicator Light (MIL) active

-Possible Causes

-Oxygen Sensor(s) Bank 2 faulty

-Oxygen Sensor(s) Control Bank 2 faulty

-Catalyst Bank 2 faulty

 

Possible Solutions

-Check Oxygen Sensor(s) Bank 2

-Check Oxygen Sensor(s) Control Bank 2

-Perform Oxygen Sensor(s) Bank 2 Aging Check

-Check Catalyst Bank 2

-Set Readiness

-Replace Catalyst Bank 2

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wow....

Bueno, veo que tengo trabajo pendiente, Gracias chemisky por subir el LOG y a tí, Emilio, por aportarme que son los errores y sus posibles reparaciones y a san Google Traductor por explicarmelo en "medio español" jajaja

 

En fin, por ahora, se que tengo que limpiar los sensores de apertura de las puertas, y la N80 ... revisar las Lambdas... y ¿cual es el puñetero conector 30?

 

segun los "portafusibles", es el de los techos, pero yo no llevo!!

 

en fin, chemisky, cuando dices que nos vemos? jajaja

 

 

Gracias amigos!

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Conector 30:

http://www.audiforums.com/forum/audi-a4-8/18010-power-supply-terminal-30-voltage-too-low-6800/

 

El conector 30 no es un fusible.

Editado por a34323
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mmmmmmmm se me esta pasando por la cabeza un pequeño dilema.... hace 1 mes, se le cambió la batería... :S

puede ser por ésto? :D

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Valvula n80:

 

 

The N80 valve sits on top of the air box. It is held in a rubber carrier that clips on to a plastic prong on the air box. It has a vacuum hose connection on each end and an electrical connector on one.

 

You might try cleaning it. I have cleared a couple of CELs doing this. Just remove the valve, spray a little carb cleaner in each end, cover the ends with your fingers and shake a little. I usually get some nasty looking black crud out of it when I've done this. The CEL should clear in a day or so if that is the problem.

 

To remove the valve press in the metal clip on the electrical connector and pull the connector off. Loosen the hose clamps on each end and remove the hoses, then slide the whole unit off the retaining prong.

 

I would check to see if it's leaking, as Sharky suggested, before any cleaning. If it's not leaking, cleaning probably won't help.

 

 

Traducción: esta en la parte alta de la caja del aire. Tradúce todo el texto con google, que te dice cómo sacarlo y limpiarlo

Aquí tienes algo más de info: http://www.passatworld.com/forums/42-volkswagen-passat-b5-discussion/146527-n80-purge-valve.html

 

Solenoid Valve (N115)

 

http://www.forocepos.com/vbulletin/showthread.php?t=65760

 

Y en inglés otras soluciones:

 

http://www.clubtouareg.com/forums/f43/18854-evap-canister-purge-solenoid-valve-n115-l-stuck-closed-27887.html

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Na na...cuando bajes para algeciras, paras en valdepeñas y nos vemos un ratico. Me invitas a una cerveza y yo a tí a unas palmeras. Que Toni, Juanjo y Chema saben de qué hablo.

 

Ya te digo.... Mmmmm palmeras.....

 

 

 

homer-simpson-drooling.jpg

Editado por chemisky
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